Sportem ku zdraví

Možná, že se k vám dostala i jiná varianta tohoto přísloví: sportem k trvalé invaliditě. Jde ale o nadsázku. Sport je samozřejmě veskrze užitečný a blahodárný. Opatrnost je ale na místě, jelikož úrazy při sportu jsou celkem běžné. Při sportování vás podpoří i produkty z dílny TianDe.

clanek_001

Sportujte bezpečně

Ke sportu může vést více důvodů. Někdo chce zhubnout, jiný chce zlepšit svou kondici, dalšímu cvičení pomáhá zvládnout nějakou nemoc, případně jde jen o odreagování a radost z pohybu. Aby ale taková radost nebyla zkalena nějakým úrazem, je dobré dodržovat několik zdravě prospěšných rad:

 

    1. Začněte zvolna

      Velkou chybou bývá přílišné nadšení začínajícího sportovce. Například se rozhodnete, že budete běhat. Jenže pokud jste už 10 let neběželi, není dobrý nápad vytýčit si hned pětikilometrovou trasu. Také není dobré dát si za cíl běhat třeba celou hodinu, nebo snad dokonce dvě.

      Není žádná ostuda, když si sice dáte za cíl uběhnout těch 5 kilometrů, ale začnete pouhou rychlou chůzí. Tělo si uvykne větší námaze, plíce se naučí zpracovávat větší přísun kyslíku a riziko úrazu je minimální.

      Když totiž „přepálíte“ start, budete brzy litovat. Bolesti svalů budou opravdu nesnesitelné. Kvůli vyplavené kyselině mléčné vás svaly úplně přestanou poslouchat a několik dní po takto vypjatém výkonu nebudete moct ani chodit.

      Když dávku sportu neodhadnete, může vám pomoct třeba náš Fytogel na nohy Slaviton. Obsahuje více než 94 % přírodních složek. Podporuje zpevnění cévních stěn a zabraňuje vzniku cévních shluků. Tento gel na těžké nohy odstraňuje únavu a otoky nohou, vrací jim pocit lehkosti a zdraví. Také pomáhá rychleji odbourávat kyselinu mléčnou ze svalů a příjemně chladí namožené svalstvo.

      Fytogel na nohy Slaviton
    2. Raději méně, ale pravidelně

      Věnovat jednou týdně celé odpoledne sportu a pak celý týden nedělat nic, je špatný přístup. Cvičte raději jen půl hodiny, ale třeba třikrát týdně. Ideální je, pokud si každý den najdete 15 minut na nějakou pohybovou aktivitu.

      Možná časem zjistíte, že 15 minut vám nestačí k tomu, abyste se zadýchali a zapotili. Tělo si bude žádat vyšší dávky endorfinů, které se při sportu do těla vyplavují. Myslete ale na to, že pravidelnost je důležitější než vysoké výkony.

    3. Příprava před výkonem je důležitá

      Všimli jste si, jak si profesionální sportovci před závodem protahují tělo? Zakrouží rukama, udělají pár předklonů, protáhnou si nohy i záda. Nejde jen o nějaký efekt pro oko diváka. Vůbec ne. Je to velmi důležitý bezpečnostní prvek před cvičením.

      Zejména pokud nejsme zvyklí nějak pravidelně sportovat, nesmíme tuto fázi přeskočit. Pokud se správně nezahřejeme a nepřipravíme svaly na následující výkon, snadno dojdeme k úrazu. To jsou pak natržené vazy a namožené šlachy dílem okamžiku.

      Klidně použijte i nějaký prohřívací gel, jako je Orthophyt. Masážní gel Ortophyt pomáhá díky svým zahřívacím schopnostem před i po zvýšené lokální námaze. Doporučuje se použít gel pro masáž celého těla v oblasti kloubů, končetin i páteře.

      Masážní gel Orthophyt
    4. Nezapomínejte na pitný režim

      Už jsme to slyšeli mnohokrát – dospělý člověk by měl během dne vypít 2 až 3 litry vody. V horkých dnech i více. Pokud však během dne provádíte nějakou fyzickou aktivitu, dochází k rychlejšímu odvodňování organismu. Při nedostatečném příjmu tekutin se váš organismus dehydratuje.

      Pokud pijete až ve chvíli, kdy máte žízeň, už je vlastně pozdě. Tělo vám pocitem žízně dává znát, že vody už má nedostatek. Pijte v pravidelných intervalech, přibližně 200-400 ml za hodinu. Během sportu můžete pít nějaký iontový nápoj. Zabrání křečím, doplní minerály a energii. 

    5. Správně jezte

      Profesionálním sportovcům sestavují jídelníček nutriční specialisté. Pokud chceme ale dělat sport jen rekreačně a pro posílení kondice, nemusíme si platit odborníky na výživu. Stačí se držet obecně známých doporučení.

      Cvičit bychom neměli hladoví, ale ani hned po jídle. Žaludek by už měl být prázdný, ale energie z jídla by měla být ještě k dispozici. Necvičte proto dříve než 2 hodiny po jídle. To samozřejmě platí pro náročnější výkony. Ranní rozcvičku určitě zvládnete na lačno.

      Zvýšený výdej energie lze kompenzovat dostatečným přísunem živin. Vhodné jsou bílkoviny a cukry s nižším glykemickým indexem. Například luštěniny obsahují obojí. Bílé netučné maso jako krůta nebo ryby jsou vynikajícím zdrojem proteinů.

      Sportovci a lidé, kteří se snaží nějaké to kilo shodit, oceňují pomoc v podobě proteinových koktejlů. Žádné zázračné pilulky neexistují. Bez změny jídelníčku a životosprávy to prostě nepůjde. Ale začátky jsou těžké a TianDe vám může s hubnutím pomoci. Naše proteinové koktejly vám s redukcí hmotnosti pomohou tím, že omezí množství cukru, přičemž si nemusíte odpírat třeba chuť čokolády.

      proteinové koktejly

Cvičte pro radost a zdraví

Co se nehýbe, to je mrtvé, a co nepoužíváme, to zakrní. Rekreační sport a cvičení je skvělý nástroj, jak si udržet kvalitu života na vysoké úrovni. Ruku v ruce s produkty TianDe, určené pro profesionální i rekreační sportovce, si můžete sport a cvičení užít bezpečně a s radostí.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení